skip to Main Content
+34 935 677 130 oficinamontilla@gencat.cat

Montilla demana a França defensar la UE monetària i “autènticament” política

L’expresident de la Generalitat, José Montilla, ha advocat aquest dilluns per una França forta, amb vocació de lideratge i amb un paper actiu en la defensa de la Unió Europea (UE), que creu que “ha de saber passar d’una simple i contradictòria unió monetària a una autèntica unió política “, segons un comunicat de l’oficina de l’expresident socialista.

Montilla ho ha dit en ser nomenat aquest dilluns ‘Officier de la Légion d’honneur’, condecoració que li ha atorgat França pel seu treball en “el desenvolupament de la cooperació catalano-francesa en relació a projectes transfronterers, com és el cas de l’impuls del Corredor Mediterrani ferroviari”.

Per l’expresident català, Catalunya, Espanya i França “tenen un futur compartit”, i creu que hi ha un seguit de reptes per enfortir la seva relació i dependència mútues, com el Corredor Mediterrani, les connexions energètiques, la regió Euromediterrània i el diàleg entre les dues ribes de la Mediterrània.

A més, considera que hi ha molt terreny per a la cooperació, també en el camp lingüístic, pel que ha apostat per “protegir l’aprenentatge del francès a Catalunya i estimular l’ús i el coneixement del català a les comarques franceses meridionals”.

Ha subratllat que sovint s’ha sentit identificat, com molts altres catalans, amb els valors que simbolitza la República Francesa, estat que considera que ha estat en diverses ocasions motiu d’esperança, ara sobre la UE i, al seu parer, també amb el nou període que s’obre amb la presidència de François Hollande.

Un “afrancesat”

Així, l’expresident català ha confessat que se sent un afrancesat, en el sentit que estima França, i ha expressat el seu profund agraïment per la condecoració, que creu que ho és “d’afecte i consideració que la República Francesa té amb el poble de Catalunya i la seva institució màxima “, la Generalitat.

Ha afegit que se sent agraït perquè la distinció posa de manifest la vocació de col.laborar entre la Generalitat i la República Francesa, i perquè arriba en un moment difícil de la història d’Europa, davant el que ha destacat: “Avui, com a conseqüència de rebre aquesta distinció, em sento més francès i, en conseqüència, més europeu “.

Montilla ha tingut paraules d’agraïment per les autoritats franceses que li han atorgat la distinció, començant per l’expresident Nikolas Sarkozy, i l’ha rebut en un acte celebrat a la residència de la Cònsol General de França a Barcelona, ​​Anne Grillo, i que ha presidit l’Ambaixador de França a Espanya, Bruno Delaye.

EUROPA PRESS

AMBASSADE DE FRANCE À MADRID

INTERVENCIÓ MHP CONSULAT

Back To Top