
Per a resoldre un problema, el primer és reconèixer la seva existència
El diari El País, em va convidar a participar en un debat amb Joan Tardà moderat per la subdirectora del diari, Berna González Harbour. Podeu veure el vídeo de l’entrevista.
Per a resoldre un problema, el primer és reconèixer la seva existència
Per a solucionar un problema el primer que cal fer és reconèixer-lo.
S’ha anat generant un problema en la relació entre els governs de Catalunya i Espanya.
Un problema polític ha de tenir una solució política
És un problema polític, i com a problema polític ha de tenir una solució política, i això vol dir, dialogo, negociació i pacte. Cal deixar de costat els únics instruments que havia utilitzat el govern d’Espanya: els judicials i els policials.
Negociar també és cedir
El diàleg, en l’anomenada “taula de diàleg”, no serà fàcil. Espero que, com en qualsevol taula de negociació, totes dues parts acabaran cedint.
Negociar implica aconseguir una part del que et proposes, però també consisteix a cedir.
Fa falta que el conjunt de la societat catalana es reconegui en la solució. Crec que així com hi ha formacions polítiques en el govern de Catalunya que tenen més sensibilitat respecte a aquest tema, tinc els meus dubtes que qui avui presideix Catalunya tingui aquesta sensibilitat.